Het kiezen van de sociale netwerken waarop u wilt zitten en deze grondig begrijpen voordat u inhoud publiceert, is de sleutel tot het bereiken van uw doelen. Laten we eens kijken welke fouten u niet mag maken bij het maken van een netwerkstrategie voor uw onroerend goed.
Fouten maken op sociale netwerken kan je parten spelen, en wat je denkt dat goed is gedaan en je zichtbaarheid geeft, kan het tegenovergestelde blijken te zijn. Als u wilt dat uw professionele profielen potentiële klanten naar uw bedrijf trekken, moet u rekening houden met verschillende factoren van online marketing. Een van de belangrijkste is om de kenmerken te kennen van elk sociaal netwerk waarin je jezelf promoot.
Je kunt geen goede resultaten behalen op netwerken als Facebook, Instagram of Pinterest als je niet alles tot in detail weet over wat ze je kunnen bieden. Elk heeft verschillende tools die u moet gebruiken, zodat het werven van klanten effectief is.
Sommige bureaus zijn van mening dat het voldoende is om in elk sociaal netwerk een account te hebben waar ze hun diensten kunnen weergeven en om de pictogrammen van de netwerken duidelijk zichtbaar op hun website te hebben. Maar dat is lang niet genoeg om het vertrouwen van gebruikers te winnen en klanten aan te trekken. Wanneer ze beseffen dat ze hun doelen niet bereiken, raken ze gefrustreerd en denken ze dat netwerken nutteloos zijn. En wat er gebeurt, is dat ze een reeks fouten maken waarvan ze zich niet bewust zijn.
Welke fouten zijn dat? We gaan de belangrijkste 3 uitlichten.
Er is weinig marketinginformatie voor onze sector
Wanneer iemand een woning of onroerend goed wil kopen, zoeken ze op de meest voorkomende sociale netwerken, omdat dit degenen zijn die we allemaal kennen. En het ideaal zou zijn om naar specifieke sociale netwerken van de vastgoedsector te gaan. Maar de informatie die er over hen is, is schaars en moeilijk te vinden.
Daarnaast heeft de koper bij de aankoop van een woning veel twijfels en zorgen die wij moeten proberen op te lossen. Het is een belangrijke beslissing en vereist professioneel advies om vertrouwen op te bouwen voor de verkoop. Om klanten aan te trekken, moet u daarom rekening houden met hun gevoelens en behoeften en hiervoor het sociale netwerk gebruiken.
We hebben de neiging om marketingstrategieën uit andere sectoren te kopiëren.
Dit is een veel voorkomende fout, denkend dat wat werkt voor een mobiele winkel, een restaurant of een reisbureau, ook voor ons bureau zal werken. Maar elke sector heeft een ander product en andere kenmerken. En onroerend goed moet zijn eigen marketingstrategieën definiëren om zijn doelgroep aan te spreken. Kopiëren gaat snel en gemakkelijk, maar garandeert geen resultaat.
Dit betekent niet dat je je niet kunt laten inspireren door strategieën uit andere sectoren die je leuk vindt. Het zal u waarschijnlijk helpen om ideeën op te doen, maar kopieer niet zoals het is. Zelfs de strategieën die u uit uw eigen branche ziet, kunnen voor u niet werken. Probeer te ontdekken wat jou onderscheidt.
Denk niet dat het aanwezig zijn op de netwerken alleen dient om uw merkimago te laten zien.
Sommige makelaars zijn ervan overtuigd dat je geen klanten kunt aantrekken met sociale netwerken, dat ze alleen dienen om het imago van je bedrijf te tonen. Ze denken op deze manier omdat ze hebben geprobeerd hun diensten te verkopen via hun publicaties, en ze hebben hoogstens een paar likes of opmerkingen gekregen. Ze raken gedesillusioneerd en verliezen hun interesse in hen, omdat ze niet meer weten wat ze moeten doen om het maximale uit hen te halen.
Onderschat de interacties van uw publiek niet. Creëer een community rond uw merk, bied waardevolle inhoud aan uw volgers, reageer op hun opmerkingen… dit alles zal uw bedrijf uiteindelijk een naam maken en u zult het vertrouwen en de loyaliteit verdienen van de mensen die u volgen. En als u hun vertrouwen verdient, is het heel goed mogelijk dat wanneer ze een dienst als de uwe nodig hebben, ze u in gedachten zullen hebben.
Daarnaast helpt het aanwezig zijn op de netwerken en regelmatig publiceren je ook om je organische positionering (SEO) te verbeteren. Dit heeft invloed op de hoeveelheid verkeer die u naar uw website of blog krijgt. En hoe meer mensen uw website bezoeken, hoe groter de kans op nieuwe klanten.
Heb je zelf de tijd en ervaring niet? Futurly Media kan je helpen met social media management en SEO.
Verkoop via sociale media.
Zoals we al eerder zeiden, zijn niet alle sociale netwerken geschikt voor makelaars om te verkopen. Sommige zijn een betere optie dan andere, afhankelijk van het type woning dat u aanbiedt. Dit is het geval bij Slideshare, een netwerk dat niet zo bekend is, maar ideaal is voor het weergeven van eigendommen omdat het veel wordt bezocht door leidinggevenden en ondernemers.
Onderschat de kracht van sociale media voor uw bedrijf niet. Je kan er op verkopen, maar je moet ze weten te gebruiken met een verkoopdoelstelling en niet alleen sociaal.
Gerelateerde Artikelen
HEB IK EEN MAKELAAR NODIG
Als u op zoek bent naar een woning aan de Costa Blanca, kan dit een gecompliceerd en overweldigend proces zijn. Daarom kan het hebben van een makelaar aan uw zijde een groot verschil maken. Een makelaar is een professional die u kan helpen bij het vinden en kopen van...